donderdag 1 oktober 2015

Introductie

Allez, bon, 't is goed, vermits zowat elke zichzelf respecterende blogger meestal begint met een introductie, en zodoende een verklaring geeft van het "waarom?" van zijn/haar blog, zal ik daar ook maar mee van start gaan, zeker?
Louter omdat dat blijkbaar de "sociaal aanvaarde gang van zaken" is.
En om jullie, beste lezers, er toe aan te zetten om toch een poging te doen om eventjes verder te lezen.

Ik weet het, in deze tijden van "sociale" media is de aandachtsspanne van de gemiddelde lezer gereduceerd tot die van een doordeweekse ADHD'er die zopas een hele karton van een niet nader genoemd energiedrankje in zijn/haar kas gegoten heeft. (Bron: http://time.com/3858309/attention-spans-goldfish/)

Even terzijde: een "sociaal netwerk" dat mij elke keer opnieuw vraagt of ik mijn potentiƫle "vriendjes" of "vriendinnetjes" wel echt persoonlijk ken, wat is daar in godsnaam nog "sociaal" aan?

Maar hou vooral vol, u zult uiteindelijk versteld staan, ik beloof het u! (Disclaimer: Of dat "versteld staan" voor u, de lezer, uiteindelijk positief of negatief zal uitdraaien ligt uiteraard volledig aan uzelf. Kom niet klagen als u na het lezen van mijn blog de onweerstaanbare drang heeft gekregen om bij uw plaatselijke doe-het-zelf-zaak een stevig touw te gaan kopen om uw persoonlijke interpretatie van het alom gekende kinderspelletje "Galgje" in praktijk te brengen.)

Ik had aan het begin van dit relaas trouwens bijna "elke rechtgeaarde blogger" geschreven, maar dat brengt mij dan weer op het idee om na te gaan of er ook "scheef geaarde" bloggers, dan wel medemensen bestaan, maar dat zou ons te ver brengen, en dan komt er uiteindelijk niks van dit eerste schrijfsel, en dat kan uiteraard niet de bedoeling zijn, toch?!

Beste lezer, u heeft ondertussen waarschijnlijk al zo'n donkerbruin vermoeden waarom ik deze blog "de breinscheet" genoemd heb.
Simpelweg om wat er in mijn hersenpan zoal omgaat (en geloof me vrij, dat is nogal wat) met de wereld te delen. Het ene moment serieus, het andere grappig, soms best wel gestoord.
Kortom, hetgeen men in medische kringen wel eens omschrijft als "cerebrale flatulentie".

Ik ga voorlopig nog niet verder in detail treden.
Gewoon omdat ik zelf begot nog niet weet waar dit online avontuur mij, en hopelijk ook u, beste lezer, heen zal leiden.
Volg de gids en we komen samen wel bij de uitgang.

In elk geval, geen flauw idee of ik dit blog-schrijf-ding al dan niet van de grond ga krijgen, maar ik heb er (voorlopig alvast) een goed gevoel bij.
Nu u nog.

Om het met de woorden van de "Magic Mirror" uit Walt Disney's "Snow White and the Seven Dwarfs" te zeggen:

"Prepare to be amazed beyond all expectations. After all it is what I do."

Welkom bij De Breinscheet.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten